Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és

szolgáltatásainak igénybevételét. Az Általános Szerződési feltételek szerint az üzemeltető,

szolgáltató, Mátra Hillside - 3235 Mátraszentimre-Bagolyírtás, Alkotmány utca 2., továbbiakban

Szolgáltató, elszállásolási szerződést köt az egyéb szálláshely szolgáltatást igénybe vevő

személyekkel, gazdálkodó szervezetekkel, szerződő felekkel.

Szerződő felek

Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a Szolgáltatónál a e-mailben,

telefonon és szállásközvetítő szolgáltatásokon keresztül írásban szolgáltatást vásárló személy,

gazdálkodó szervezet, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el,

továbbiakban Vendég.

Szolgáltató: DRPO ESTATE Kft. 2475 Kápolnásnyék Tulipán utca 8)), mint a Mátra Hillside

Vendégház üzemeltetője, továbbiakban Szolgáltató

Levelezési cím: matrahillside@gmail.com

Telefon: +36 30 733-1713

1. Általános Szerződési Feltételek célja

Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő

Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott

kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar

jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések

külön kikötés nélkül irányadóak.

2. Szerződési Feltételek elfogadása

A Szerződési Feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás

igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által

nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.

3. Szerződési Feltételek hatálya

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben

bármikor módosíthatja. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató szolgáltatást

biztosítja. Jelen ÁSZF 2025.04.01-től határozatlan ideig hatályos.

4. A szolgáltatás területi hatálya

Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.

5. Szerződéses fogalmak:Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon keresztül szolgáltatást

vásárló személy vagy gazdasági szervezet, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is

kötelezőnek fogadja el, továbbiakban Vendég

Szolgáltató: a jelen ÁSZF feltételei szerint egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatást nyújtó Mátra

Hillside Vendégház, továbbiakban Szolgáltató

A szolgáltatás: egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatás (vendégház)

Árajánlat: A Vendég szóban, vagy írásban, elektronikusan megküldött ajánlatkérésére a

Szolgáltató írásos árajánlata.

Foglalás: Foglalás a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató által írásban megküldött

visszaigazolása, mely tartalmazza a szolgáltatás tárgyát, helyét, időtartamát és árát, valamint a

foglalás véglegesítéséhez szükséges, a teljes szállásköltség 50 %-ának megfizetésére vonatkozó

adatokat.

Foglalás véglegesítés, érvényesítés: a foglalásban meghatározott 50 % előleg megfizetése a

foglalás biztosítása érdekében.

A foglalás az 50 % előleg megfizetését követően jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek

minősül, és egyben az ÁSZF és a Foglalási és Lemondási Feltételek automatikus elfogadását

jelenti.

Fizetési és lemondási feltételek:

A Mátra Hillside Vendégház által biztosított szolgáltatás ellenértékének megfizetésére, a foglalás

és fizetés módjára, ütemezésére, a foglalás lemondás esetére és a lemondás esetén vissza nem

térítendő összegre vonatkozó feltételek meghatározása.

Lemondási díj:

• A foglalás kezdő dátuma előtt 30 napig a teljes átutalt összeg 25 %-a.

• A foglalás kezdő dátuma előtt 15 napig a teljes átutalt összeg 50 %-a.

• A foglalás kezdő dátuma előtt 1-15 nap között a teljes átutalt összeg 100 %-a.

• Meg nem érkezés esetén az előleget nem áll módunkban visszafizetni.

A Szolgáltató által elfogadott fizetési lehetőségek: készpénz, átutalás, bankkártya, SZÉP kártya.

A szállásdíj bankkártyával történő kiegyenlítésére a Szolgáltató szálláshelyen elhelyezett POS

terminálján keresztül lehetséges.

6. Szolgáltató az alábbi feltételek szerint nyújtja a szolgáltatást:

7. A Vendégház egyben kiadó, összetartozó családok, baráti társaságok részére (2+2, max. 6 fő).

8.A Szolgáltató nem tartózkodik a Vendégházban, Önök, mint Szerződő felek, a Mátraszentimre-

Bagolyírtás, Alkotmány utca 2. sz. alatti 1 fürdőszobás és 1 fél fürdőszobás, teljesen felszerelt

konyhával, közösségi helyiséggel, elektromos kandallóval, bekerített kerttel, kerti bútorokkal,

infraszaunával és pezsgőfürdővel, valamint parkolóval rendelkező MátraHillside Vendégházat és

szolgáltatásait egyéb szállásként, üdülési, pihenési célból saját felelősségükre veszik igénybe. A

házban, illetve a kertben található berendezéseket és felszerelést, - ideértve hozzáértés esetén a

pezsgőfürdő, infraszauna, illetve a kerti grill, bográcsozó hely gondos használatát, - az Önök

rendelkezésére bocsátjuk ott tartózkodásuk alatt.6.3. Minden tőlünk telhetőt megteszünk vendégeink biztonsága érdekében, felhívjuk figyelmüket

az esetleges veszélyforrásokra, azonban a házban, illetve az ingyenes parkolóban lévő személyes

vagyontárgyaikért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő

személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget nem tudunk vállalni. Az

Önök által a házban, annak berendezéseiben, környezetében okozott károkért kártérítési

felelősség terheli Önöket.

9.Probléma esetén elérhetőek vagyunk a honlapon, illetve a jelen ÁSZF-ben megadott

telefonszámon, illetve e-mail címen, hogy segítségükre lehessünk ott tartózkodásuk idején.

Távozás után reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

10. Ajánlatkérés, illetve foglalás menete:

11.A Vendég szóban, e-mailben, telefonon és szállásközvetítő szolgáltatásokon a Szolgáltató

árajánlatot küld. Az árajánlat írásos közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra

történő válasz hiányában az árajánlat 4 napos türelmi idő után törlésre kerül.

12. A foglalás a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött

visszaigazolásával, a teljes szállásköltség 50 %-ának megfizetését követően jön létre, és így

írásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben a Foglalási és Lemondási Feltételek és az

ÁSZF, valamint a Házirend automatikus elfogadását jelenti. Vendég elfogadja, hogy az általa

lemondott foglalásra, a foglalás érvényesítésekor előzetesen befizetett előleg összegéből a

fentiekben meghatározott lemondási díjat a Szolgáltató nem téríti vissza.

13. A szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli

visszaigazolása nem szerződés értékű.

14. A Szerződés tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, valamint

a Foglalási és Lemondási Feltételekre, illetve a vonatkozó ASZF-re

15. A Szerződés módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.

Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám

módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség.

16. A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, - kivéve amennyiben adott időszakra

kötelezettséget nem vállal, - előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

17. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által

szabályozott mértékét, mely jelenleg 5%. A Szolgáltató Vendégház a hatályos adótörvény (ÁFA)

módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

18. A helyi idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő a helyszínen Vendég/éj alapon.

Az idegenforgalmi adó fizetési kötelezettség a 18-70 közötti személyekre vonatkozik.

19. A honlapon és egyéb fórumokon meghirdetett közvetített szolgáltatásokért (aktív pihenés) és

e szolgáltatások közben bekövetkezett balesetekért és károkért a Vendégház üzemeltetője nem

vállal felelősséget és nem terheli felelősség. A meghirdetett szolgáltatásokat a Vendég saját

felelősségére veszi igénybe.

20. A lefoglalt, de a Vendég szálláshelyen való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve

módosított szolgáltatások (szállás, közvetített szolgáltatások,) pénzbeli visszatérítésére nincs

lehetőség.21. A Szolgáltatás módosítása, törlése

22. Árajánlat:

A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató árajánlatot küld. Az

árajánlat írásos közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra történő válasz hiányában

az árajánlat 4 napos türelmi idő után törlésre kerül.

23. Foglalás

24. Amennyiben a Szolgáltató által a foglalás megerősítéséhez kért 50 % megegyezés szerinti

határidőig nem kerül megfizetésre a foglalás törlésre kerül. A szóban leadott foglalás,

megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés

értékű. A foglalás módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.

25. Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám

módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség.

26. A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, - kivéve amennyiben adott időszakra

kötelezettséget nem vállal, - előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

27. Igénybevétel feltételei:

28. A vendég a szállást az igénybevétel napján 14.00-20.00 óráig történő bejelentkezéssel (check-

in) veheti igénybe. Kijelentkezés (check-out) az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11.00-ig.

Előzetes megállapodás esetén a kijelentkezési időpont meghosszabbítható.

29. A Vendég a szálláshelyre érkezéskor a hatályos jogszabályoknak megfelelően

személyazonosságát köteles a szállás elfoglalása előtt igazolni. A Vendég adatok megadásával a

Vendég A kitöltött és aláírt bejelentővel a vendég elfogadja a szálláshely Általános Szerződési

Feltételeit, valamint a szálláshely kifüggesztett Házirendjét. A foglalásban megadott adatok

helyessége a vendég, ill. megrendelő felelőssége. Visszaélések elkerülése végett, amennyiben a

vendég a foglalásban megadott telefonszámon, ill. e-mail címen nem elérhető, vagy az

elérhetőség helytelennek bizonyul, és így nincs lehetőség a foglalás jogszerűségének

megerősítésére, Szolgáltató fenntartja a foglalás törlésének jogát, mellyel a elszállásolásra

vonatkozó jogigény is megszűnik.

30. A Vendég hibájából keletkező sérülésekért a Szálláshely nem vállal felelősséget. A rongálás

miatti költségeket a szálláshely a vendégre terheli.

31. Az engedély nélkül háziállat a szálláshelyre nem hozható be. A behozott háziállatok által

okozott sérülésekért, károkért a vendéget kártérítési kötelezettség terheli a szálláshely felé.

32. A házban és az ahhoz tartozó teraszon szigorúan tilos a dohányzás.

33. Szálláshely használat visszautasítása, szerződés megszűnése.

34. A Szálláshely jogosult a szerződést felmondani és a szolgáltatásnyújtást megtagadni

amennyiben a Vendég

• nem teljesítési fizetési kötelezettségét

• a vendég nem rendeltetésszerűen használja a szálláshelyet

• fertőző betegségben szenved

• drog befolyása alatt áll• elfogadhatatlan, erkölcstelen, erőszakos, összeférhetetlen magatartást tanúsít a

házban és környezetében.

• a feleken kívül álló okok, úgynevezett Vis Major (háború, tűz, árvíz, időjárásbeli

viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), esetén, melyek felett a fél nem

bír ellenőrzéssel

35. A Vendég jogai

36. A Vendég jogosult a Szálláshely szolgáltatási körbe tartozó rendeltetésszerű használatára,

37. A Vendég jogosult a szálláshely berendezéseinek, eszközeinek használatára.

38. A Vendég, hozzáértés esetén, jogosult a Szolgáltató vendégházban található kandalló, kerti

grill, szauna, pezsgőfürdő, és tűzrakóhely rendeltetésszerű, gondos használatára.

39. A tartózkodás idején felmerülő bármely probléma esetén a szolgáltató telefonon

06307331713 illetve írásban a matrahillside@gmail.com címen elérhető, a probléma mielőbbi

megoldása érdekében.

40. A Vendég panasztételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik.

41. A Vendég kötelezettségei

42. Vendég köteles a Szerződésben foglaltak szerinti időpontig és módon kiegyenlíteni a

szolgáltatások ellenértékét. A vendégnek a bankkártya fizetés megkezdés előtt biztosítania kell a

pontos adatok megadását, az esetleges problémák elkerülése végett. A Vendég adatok

megadása során megadott téves adatokért, és az azokból adódó károkért semmilyen formában

nem vállalunk felelősséget, ideértve a hibás adatokból eredő esetleges téves teljesítést is.

43. Gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó 18 év alatti gyermekek csak felnőtt

felügyelete alatt tartózkodjanak a szálláshelyen.

44. Vendég köteles az általa, vagy kisérője, illetve a felügyelete alá tartozó személyek által okozott

kárt a szolgáltatónak megtéríteni.

45. A Szolgáltató jogai

46. A Szolgáltatónak jogában áll a Vendég által megrendelt és véglegesített, de Vendég által

igénybe nem vett szálláshely szolgáltatásra beérkezett 50 % szállásköltség összegének

megtartása jelen ÁSZF-ben és Foglalási és Lemondási feltétekben rögzítettek szerint.

47. A Szolgáltatónak jogában áll a 34.pont alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatás

visszautasítása, megszüntetése.

48. A Szolgáltató kötelezettsége / felelőssége

49. A Szolgálató köteles a vendég tartózkodása alatti panaszát kivizsgálni és megtenni a

szükséges lépéseket a probléma kezelésére.

50. A Szolgáltató köteles telefonos elérhetőségét megadni a Vendégnek, az ott tartózkodása alatt

esetleg felmerült problémák, kérdések rendezése érdekében

51. Szolgáltató nem vállal felelősséget a vendég által behozott elektromos berendezésekért, azok

okozta károkért a vendég a felelős.52. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a vendég által saját maga okozott károkra, illetve a

vendégek körén kívül álló elháríthatatlanul bekövetkezett károkra.

53. Szolgáltató nem vállal felelősséget a szolgáltató közösségi tereiben, illetve szobáiban hagyott

személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért.

54. A Szolgáltató ingyenes, bekerített parkolójában hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem

vállal felelősséget.

55. Fizetési és Lemondási Feltételek

56. A foglalás a Foglalási és Lemondási Feltételek, illetve az ÁSZF elfogadásával, a teljes

szállásdíj 50 %-ának előre történő megfizetése és annak visszaigazolása után érvényes.

Amennyiben a kért összeg a megjelölt határnapig nem érkezik meg, Szolgáltató ajánlati és

szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

57. Az 50 % előleg megfizetése történhet átutalással. A fennmaradó szállásdíj a kulcs átvételekor

készpénzben, illetve banki átutalással fizetendő. Lemondás esetén az 50 % előlegként befizetett

összegből vissza nem térítendő lemondási díjak a következőek szerint lettek meghatározva:

• A foglalás kezdő dátuma előtt 1-15 nap között a teljes átutalt összeg 100 %-a

58. Kiemelt időszak

A Szolgáltató által meghatározott kiemelt időszakokra (Karácsony, Szilveszter, Húsvét, egyéb

munkaszüneti napok által közre zárt hétvégék) a Szolgáltató egyedi feltételeket határozhat meg.

59. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő Vendéget terheli.

60. A Vendég a szolgáltatások ellenértékének előlegen felül fennmaradó részét a helyszínen

készpézben és banki átutalással is teljesítheti.

61. Szolgáltató kötelezettsége és felelőssége:

62. A Szolgáltató a Szolgáltatást a Vendég részére folyamatosan biztosítja a Vendég fizetési

kötelezettségének teljesítése ellenében.

63. A Szolgáltató nem felel olyan károkért, amelyek, erőhatalom, természeti csapás (vis major),

vagy egyéb, a Szolgáltató érdekkörén kívülálló ok, illetve esemény folytán következnek be,

amelyekért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

64. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget

nem vállal. Az ellenérték tartalmazza a szolgáltatásnak megfelelő terhelő közterheket, illetve az

Általános Forgalmi Adó (ÁFA)-t, a személyenként és éjszakánként fizetendő idegenforgalmi adó

kivételével.

65. A Szolgáltató a vásárló Vendég adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek

későbbi bizonyítása, illetve az NTAK adatszolgáltatás teljesítése érdekében tárolja, azokat

azonban továbbadni sem reklámfelhasználás sem egyéb célra - a Vendég kifejezett hozzájárulása

hiányában - nem jogosult.

66. Vendég bejelentések, panaszok kezelése

A Vendég a fenti banki szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákat a Szolgáltatónak

személyesen, telefonos ügyfélszolgálatán, valamint a foltosbagolyvendeghaz@gmail.com e-mailcímen jelentheti be. A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül

kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a

Vendéget. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a

Vendég által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató

érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.

69. A vásárló Vendég hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő

felhasználásból adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vendég kijelenti, hogy a

megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vendég hibájából

történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató

semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt

keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat

haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli.

70. Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése

71. Általános Szerződési Feltételeink szerint a Vendég foglalását a teljes szállásköltség 50 %-

ának előre történő megfizetésével tudja érvényesíteni.

72. Amennyiben a Vendég az 50 % előleg összegét meghaladó összeg kifizetését kezdeményezte,

ebben az esetben ezt írásban -e-mailben: matrahillside@gmail.com e-mail címen keresztül a

Szolgáltató felé kell jeleznie. A levélnek tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a

tranzakció számát.

73. A Szolgáltató válaszlevelében értesíti Vendéget, hogy amennyiben a fizetett összeg

meghaladja a foglalás során rögzített előre megfizetendő 50% összegét, a Szolgáltató a

megfizetett összeggel csökkenti a szállásra érkezéskor a fizetendő szállásdíj végösszegét.

74. Amennyiben azonban a Vendég lemondja a foglalást, Szolgáltató csak az előírt 50 %-ot

meghaladó összeget (azaz a túlfizetés összegét) tudja visszatéríteni Vendég részére.

Szolgáltató a túlfizetés tényét a bejelentést követő 15 napon belül kivizsgálja és amennyiben a

követelést jogosnak ítéli, úgy kezdeményezi a túlfizetett összeg jóváírását és a túlfizetett összeget

a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja. A vizsgálat eredményéről a Vendéget (a

tranzakcióban megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja.

76. Adatvédelem

A Szolgáltató fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, és megtesz minden olyan biztonsági,

technikai és szervezeti intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja, a vendég adatokat

csak addig tárolja amíg az illetékes hatóság az adott jogszabályokban meghatározott

kötelezettségek teljesítését ellenőrizheti.

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok

védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló hatályos jogszabályok érvényesítésére.

Ezt az európai általános adatvédelmi rendelet (az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679

rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő

védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül

helyezéséről – továbbiakban GDPR) 12. cikk (1) bekezdése, valamint az információs

önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban

Infotv.) alapján teszi.Vendég tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső

hatóság felé a törvény szerinti adatszolgáltatást teljesíteni.

Szolgáltató adatvédelmi elveit küvélemlön Adatvédelmi Nyilatkozatban teszi közzé honlapján.

Mátraszentimre,

2025. 09.15

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.