Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és
szolgáltatásainak igénybevételét. Az Általános Szerződési feltételek szerint az üzemeltető,
szolgáltató, Mátra Hillside - 3235 Mátraszentimre-Bagolyírtás, Alkotmány utca 2., továbbiakban
Szolgáltató, elszállásolási szerződést köt az egyéb szálláshely szolgáltatást igénybe vevő
személyekkel, gazdálkodó szervezetekkel, szerződő felekkel.
Szerződő felek
Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a Szolgáltatónál a e-mailben,
telefonon és szállásközvetítő szolgáltatásokon keresztül írásban szolgáltatást vásárló személy,
gazdálkodó szervezet, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el,
továbbiakban Vendég.
Szolgáltató: DRPO ESTATE Kft. 2475 Kápolnásnyék Tulipán utca 8)), mint a Mátra Hillside
Vendégház üzemeltetője, továbbiakban Szolgáltató
Levelezési cím: matrahillside@gmail.com
Telefon: +36 30 733-1713
1. Általános Szerződési Feltételek célja
Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő
Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott
kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar
jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések
külön kikötés nélkül irányadóak.
2. Szerződési Feltételek elfogadása
A Szerződési Feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás
igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által
nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.
3. Szerződési Feltételek hatálya
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben
bármikor módosíthatja. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató szolgáltatást
biztosítja. Jelen ÁSZF 2025.04.01-től határozatlan ideig hatályos.
4. A szolgáltatás területi hatálya
Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.
5. Szerződéses fogalmak:Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon keresztül szolgáltatást
vásárló személy vagy gazdasági szervezet, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is
kötelezőnek fogadja el, továbbiakban Vendég
Szolgáltató: a jelen ÁSZF feltételei szerint egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatást nyújtó Mátra
Hillside Vendégház, továbbiakban Szolgáltató
A szolgáltatás: egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatás (vendégház)
Árajánlat: A Vendég szóban, vagy írásban, elektronikusan megküldött ajánlatkérésére a
Szolgáltató írásos árajánlata.
Foglalás: Foglalás a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató által írásban megküldött
visszaigazolása, mely tartalmazza a szolgáltatás tárgyát, helyét, időtartamát és árát, valamint a
foglalás véglegesítéséhez szükséges, a teljes szállásköltség 50 %-ának megfizetésére vonatkozó
adatokat.
Foglalás véglegesítés, érvényesítés: a foglalásban meghatározott 50 % előleg megfizetése a
foglalás biztosítása érdekében.
A foglalás az 50 % előleg megfizetését követően jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek
minősül, és egyben az ÁSZF és a Foglalási és Lemondási Feltételek automatikus elfogadását
jelenti.
Fizetési és lemondási feltételek:
A Mátra Hillside Vendégház által biztosított szolgáltatás ellenértékének megfizetésére, a foglalás
és fizetés módjára, ütemezésére, a foglalás lemondás esetére és a lemondás esetén vissza nem
térítendő összegre vonatkozó feltételek meghatározása.
Lemondási díj:
• A foglalás kezdő dátuma előtt 30 napig a teljes átutalt összeg 25 %-a.
• A foglalás kezdő dátuma előtt 15 napig a teljes átutalt összeg 50 %-a.
• A foglalás kezdő dátuma előtt 1-15 nap között a teljes átutalt összeg 100 %-a.
• Meg nem érkezés esetén az előleget nem áll módunkban visszafizetni.
A Szolgáltató által elfogadott fizetési lehetőségek: készpénz, átutalás, bankkártya, SZÉP kártya.
A szállásdíj bankkártyával történő kiegyenlítésére a Szolgáltató szálláshelyen elhelyezett POS
terminálján keresztül lehetséges.
6. Szolgáltató az alábbi feltételek szerint nyújtja a szolgáltatást:
7. A Vendégház egyben kiadó, összetartozó családok, baráti társaságok részére (2+2, max. 6 fő).
8.A Szolgáltató nem tartózkodik a Vendégházban, Önök, mint Szerződő felek, a Mátraszentimre-
Bagolyírtás, Alkotmány utca 2. sz. alatti 1 fürdőszobás és 1 fél fürdőszobás, teljesen felszerelt
konyhával, közösségi helyiséggel, elektromos kandallóval, bekerített kerttel, kerti bútorokkal,
infraszaunával és pezsgőfürdővel, valamint parkolóval rendelkező MátraHillside Vendégházat és
szolgáltatásait egyéb szállásként, üdülési, pihenési célból saját felelősségükre veszik igénybe. A
házban, illetve a kertben található berendezéseket és felszerelést, - ideértve hozzáértés esetén a
pezsgőfürdő, infraszauna, illetve a kerti grill, bográcsozó hely gondos használatát, - az Önök
rendelkezésére bocsátjuk ott tartózkodásuk alatt.6.3. Minden tőlünk telhetőt megteszünk vendégeink biztonsága érdekében, felhívjuk figyelmüket
az esetleges veszélyforrásokra, azonban a házban, illetve az ingyenes parkolóban lévő személyes
vagyontárgyaikért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő
személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget nem tudunk vállalni. Az
Önök által a házban, annak berendezéseiben, környezetében okozott károkért kártérítési
felelősség terheli Önöket.
9.Probléma esetén elérhetőek vagyunk a honlapon, illetve a jelen ÁSZF-ben megadott
telefonszámon, illetve e-mail címen, hogy segítségükre lehessünk ott tartózkodásuk idején.
Távozás után reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
10. Ajánlatkérés, illetve foglalás menete:
11.A Vendég szóban, e-mailben, telefonon és szállásközvetítő szolgáltatásokon a Szolgáltató
árajánlatot küld. Az árajánlat írásos közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra
történő válasz hiányában az árajánlat 4 napos türelmi idő után törlésre kerül.
12. A foglalás a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött
visszaigazolásával, a teljes szállásköltség 50 %-ának megfizetését követően jön létre, és így
írásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben a Foglalási és Lemondási Feltételek és az
ÁSZF, valamint a Házirend automatikus elfogadását jelenti. Vendég elfogadja, hogy az általa
lemondott foglalásra, a foglalás érvényesítésekor előzetesen befizetett előleg összegéből a
fentiekben meghatározott lemondási díjat a Szolgáltató nem téríti vissza.
13. A szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem szerződés értékű.
14. A Szerződés tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, valamint
a Foglalási és Lemondási Feltételekre, illetve a vonatkozó ASZF-re
15. A Szerződés módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.
Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám
módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség.
16. A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, - kivéve amennyiben adott időszakra
kötelezettséget nem vállal, - előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
17. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által
szabályozott mértékét, mely jelenleg 5%. A Szolgáltató Vendégház a hatályos adótörvény (ÁFA)
módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
18. A helyi idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő a helyszínen Vendég/éj alapon.
Az idegenforgalmi adó fizetési kötelezettség a 18-70 közötti személyekre vonatkozik.
19. A honlapon és egyéb fórumokon meghirdetett közvetített szolgáltatásokért (aktív pihenés) és
e szolgáltatások közben bekövetkezett balesetekért és károkért a Vendégház üzemeltetője nem
vállal felelősséget és nem terheli felelősség. A meghirdetett szolgáltatásokat a Vendég saját
felelősségére veszi igénybe.
20. A lefoglalt, de a Vendég szálláshelyen való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve
módosított szolgáltatások (szállás, közvetített szolgáltatások,) pénzbeli visszatérítésére nincs
lehetőség.21. A Szolgáltatás módosítása, törlése
22. Árajánlat:
A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató árajánlatot küld. Az
árajánlat írásos közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra történő válasz hiányában
az árajánlat 4 napos türelmi idő után törlésre kerül.
23. Foglalás
24. Amennyiben a Szolgáltató által a foglalás megerősítéséhez kért 50 % megegyezés szerinti
határidőig nem kerül megfizetésre a foglalás törlésre kerül. A szóban leadott foglalás,
megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés
értékű. A foglalás módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.
25. Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám
módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség.
26. A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, - kivéve amennyiben adott időszakra
kötelezettséget nem vállal, - előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
27. Igénybevétel feltételei:
28. A vendég a szállást az igénybevétel napján 14.00-20.00 óráig történő bejelentkezéssel (check-
in) veheti igénybe. Kijelentkezés (check-out) az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11.00-ig.
Előzetes megállapodás esetén a kijelentkezési időpont meghosszabbítható.
29. A Vendég a szálláshelyre érkezéskor a hatályos jogszabályoknak megfelelően
személyazonosságát köteles a szállás elfoglalása előtt igazolni. A Vendég adatok megadásával a
Vendég A kitöltött és aláírt bejelentővel a vendég elfogadja a szálláshely Általános Szerződési
Feltételeit, valamint a szálláshely kifüggesztett Házirendjét. A foglalásban megadott adatok
helyessége a vendég, ill. megrendelő felelőssége. Visszaélések elkerülése végett, amennyiben a
vendég a foglalásban megadott telefonszámon, ill. e-mail címen nem elérhető, vagy az
elérhetőség helytelennek bizonyul, és így nincs lehetőség a foglalás jogszerűségének
megerősítésére, Szolgáltató fenntartja a foglalás törlésének jogát, mellyel a elszállásolásra
vonatkozó jogigény is megszűnik.
30. A Vendég hibájából keletkező sérülésekért a Szálláshely nem vállal felelősséget. A rongálás
miatti költségeket a szálláshely a vendégre terheli.
31. Az engedély nélkül háziállat a szálláshelyre nem hozható be. A behozott háziállatok által
okozott sérülésekért, károkért a vendéget kártérítési kötelezettség terheli a szálláshely felé.
32. A házban és az ahhoz tartozó teraszon szigorúan tilos a dohányzás.
33. Szálláshely használat visszautasítása, szerződés megszűnése.
34. A Szálláshely jogosult a szerződést felmondani és a szolgáltatásnyújtást megtagadni
amennyiben a Vendég
• nem teljesítési fizetési kötelezettségét
• a vendég nem rendeltetésszerűen használja a szálláshelyet
• fertőző betegségben szenved
• drog befolyása alatt áll• elfogadhatatlan, erkölcstelen, erőszakos, összeférhetetlen magatartást tanúsít a
házban és környezetében.
• a feleken kívül álló okok, úgynevezett Vis Major (háború, tűz, árvíz, időjárásbeli
viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), esetén, melyek felett a fél nem
bír ellenőrzéssel
35. A Vendég jogai
36. A Vendég jogosult a Szálláshely szolgáltatási körbe tartozó rendeltetésszerű használatára,
37. A Vendég jogosult a szálláshely berendezéseinek, eszközeinek használatára.
38. A Vendég, hozzáértés esetén, jogosult a Szolgáltató vendégházban található kandalló, kerti
grill, szauna, pezsgőfürdő, és tűzrakóhely rendeltetésszerű, gondos használatára.
39. A tartózkodás idején felmerülő bármely probléma esetén a szolgáltató telefonon
06307331713 illetve írásban a matrahillside@gmail.com címen elérhető, a probléma mielőbbi
megoldása érdekében.
40. A Vendég panasztételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik.
41. A Vendég kötelezettségei
42. Vendég köteles a Szerződésben foglaltak szerinti időpontig és módon kiegyenlíteni a
szolgáltatások ellenértékét. A vendégnek a bankkártya fizetés megkezdés előtt biztosítania kell a
pontos adatok megadását, az esetleges problémák elkerülése végett. A Vendég adatok
megadása során megadott téves adatokért, és az azokból adódó károkért semmilyen formában
nem vállalunk felelősséget, ideértve a hibás adatokból eredő esetleges téves teljesítést is.
43. Gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó 18 év alatti gyermekek csak felnőtt
felügyelete alatt tartózkodjanak a szálláshelyen.
44. Vendég köteles az általa, vagy kisérője, illetve a felügyelete alá tartozó személyek által okozott
kárt a szolgáltatónak megtéríteni.
45. A Szolgáltató jogai
46. A Szolgáltatónak jogában áll a Vendég által megrendelt és véglegesített, de Vendég által
igénybe nem vett szálláshely szolgáltatásra beérkezett 50 % szállásköltség összegének
megtartása jelen ÁSZF-ben és Foglalási és Lemondási feltétekben rögzítettek szerint.
47. A Szolgáltatónak jogában áll a 34.pont alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatás
visszautasítása, megszüntetése.
48. A Szolgáltató kötelezettsége / felelőssége
49. A Szolgálató köteles a vendég tartózkodása alatti panaszát kivizsgálni és megtenni a
szükséges lépéseket a probléma kezelésére.
50. A Szolgáltató köteles telefonos elérhetőségét megadni a Vendégnek, az ott tartózkodása alatt
esetleg felmerült problémák, kérdések rendezése érdekében
51. Szolgáltató nem vállal felelősséget a vendég által behozott elektromos berendezésekért, azok
okozta károkért a vendég a felelős.52. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a vendég által saját maga okozott károkra, illetve a
vendégek körén kívül álló elháríthatatlanul bekövetkezett károkra.
53. Szolgáltató nem vállal felelősséget a szolgáltató közösségi tereiben, illetve szobáiban hagyott
személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért.
54. A Szolgáltató ingyenes, bekerített parkolójában hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem
vállal felelősséget.
55. Fizetési és Lemondási Feltételek
56. A foglalás a Foglalási és Lemondási Feltételek, illetve az ÁSZF elfogadásával, a teljes
szállásdíj 50 %-ának előre történő megfizetése és annak visszaigazolása után érvényes.
Amennyiben a kért összeg a megjelölt határnapig nem érkezik meg, Szolgáltató ajánlati és
szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
57. Az 50 % előleg megfizetése történhet átutalással. A fennmaradó szállásdíj a kulcs átvételekor
készpénzben, illetve banki átutalással fizetendő. Lemondás esetén az 50 % előlegként befizetett
összegből vissza nem térítendő lemondási díjak a következőek szerint lettek meghatározva:
• A foglalás kezdő dátuma előtt 1-15 nap között a teljes átutalt összeg 100 %-a
58. Kiemelt időszak
A Szolgáltató által meghatározott kiemelt időszakokra (Karácsony, Szilveszter, Húsvét, egyéb
munkaszüneti napok által közre zárt hétvégék) a Szolgáltató egyedi feltételeket határozhat meg.
59. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő Vendéget terheli.
60. A Vendég a szolgáltatások ellenértékének előlegen felül fennmaradó részét a helyszínen
készpézben és banki átutalással is teljesítheti.
61. Szolgáltató kötelezettsége és felelőssége:
62. A Szolgáltató a Szolgáltatást a Vendég részére folyamatosan biztosítja a Vendég fizetési
kötelezettségének teljesítése ellenében.
63. A Szolgáltató nem felel olyan károkért, amelyek, erőhatalom, természeti csapás (vis major),
vagy egyéb, a Szolgáltató érdekkörén kívülálló ok, illetve esemény folytán következnek be,
amelyekért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.
64. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget
nem vállal. Az ellenérték tartalmazza a szolgáltatásnak megfelelő terhelő közterheket, illetve az
Általános Forgalmi Adó (ÁFA)-t, a személyenként és éjszakánként fizetendő idegenforgalmi adó
kivételével.
65. A Szolgáltató a vásárló Vendég adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek
későbbi bizonyítása, illetve az NTAK adatszolgáltatás teljesítése érdekében tárolja, azokat
azonban továbbadni sem reklámfelhasználás sem egyéb célra - a Vendég kifejezett hozzájárulása
hiányában - nem jogosult.
66. Vendég bejelentések, panaszok kezelése
A Vendég a fenti banki szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákat a Szolgáltatónak
személyesen, telefonos ügyfélszolgálatán, valamint a foltosbagolyvendeghaz@gmail.com e-mailcímen jelentheti be. A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül
kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a
Vendéget. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a
Vendég által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató
érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.
69. A vásárló Vendég hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő
felhasználásból adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vendég kijelenti, hogy a
megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vendég hibájából
történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató
semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt
keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat
haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli.
70. Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése
71. Általános Szerződési Feltételeink szerint a Vendég foglalását a teljes szállásköltség 50 %-
ának előre történő megfizetésével tudja érvényesíteni.
72. Amennyiben a Vendég az 50 % előleg összegét meghaladó összeg kifizetését kezdeményezte,
ebben az esetben ezt írásban -e-mailben: matrahillside@gmail.com e-mail címen keresztül a
Szolgáltató felé kell jeleznie. A levélnek tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a
tranzakció számát.
73. A Szolgáltató válaszlevelében értesíti Vendéget, hogy amennyiben a fizetett összeg
meghaladja a foglalás során rögzített előre megfizetendő 50% összegét, a Szolgáltató a
megfizetett összeggel csökkenti a szállásra érkezéskor a fizetendő szállásdíj végösszegét.
74. Amennyiben azonban a Vendég lemondja a foglalást, Szolgáltató csak az előírt 50 %-ot
meghaladó összeget (azaz a túlfizetés összegét) tudja visszatéríteni Vendég részére.
Szolgáltató a túlfizetés tényét a bejelentést követő 15 napon belül kivizsgálja és amennyiben a
követelést jogosnak ítéli, úgy kezdeményezi a túlfizetett összeg jóváírását és a túlfizetett összeget
a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja. A vizsgálat eredményéről a Vendéget (a
tranzakcióban megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja.
76. Adatvédelem
A Szolgáltató fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, és megtesz minden olyan biztonsági,
technikai és szervezeti intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja, a vendég adatokat
csak addig tárolja amíg az illetékes hatóság az adott jogszabályokban meghatározott
kötelezettségek teljesítését ellenőrizheti.
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok
védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló hatályos jogszabályok érvényesítésére.
Ezt az európai általános adatvédelmi rendelet (az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679
rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről – továbbiakban GDPR) 12. cikk (1) bekezdése, valamint az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban
Infotv.) alapján teszi.Vendég tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső
hatóság felé a törvény szerinti adatszolgáltatást teljesíteni.
Szolgáltató adatvédelmi elveit küvélemlön Adatvédelmi Nyilatkozatban teszi közzé honlapján.
Mátraszentimre,
2025. 09.15